Hoe gaat een opruimcoach aan het werk
hoe helpt een opruimcoach mijn huis opruimen
zo gaat een professional organizer aan het werk
hoe ziet een afspraak met een opruimcoach uit

Hoe ga je als opruimcoach te werk?

Stap 1: Kennismakingsgesprek

Je hebt de eerste stap gezet naar een opgeruimd huis & leven door mij te bellen, een e-mail te sturen of via één van mijn social media kanalen te benaderen.

 

Allereerst: Super tof & stoer van je dat je hulp vraagt!

 

 

 

Vraag je je misschien af hoe het verder in z’n werk gaat?

 

elma opruimcoach utrechtNa ons eerste contact, plannen we een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek van maximaal 1 uur.

 

Voor dit gesprek kom ik graag bij je thuis. Gezien de huidige situatie met Covid-19 kan dit ook via videobellen plaatsvinden.

 

Tijdens dit gesprek vertel je waar je precies tegen aanloopt. Wat goed gaat, wat je zelf geprobeerd hebt en wat je droombeeld is.

 

Vervolgens lopen we samen door je huis zodat ik een beter beeld krijg waar je tegenaan loopt. Je hoeft voor mijn bezoek helemaal niet op te ruimen.

 

Ik wil je huis het liefst zien zoals jij het dagelijks meemaakt. Tijdens het rondje geef ik je een paar opruimtips zodat je alvast aan de slag kunt gaan met het ontspullen, organiseren en opruimen van je huis.

 

Vaak is het kennismakingsgesprek en rondje door je huis voldoende om te weten of we een klik hebben.

 

Hebben we een klik? Dan geef je aan welk pakket je wilt en plannen we meteen een werkafspraak.

Stap 2: Samen aan de slag

De klik is er, de afspraak ik gemaakt en dan is het de grote dag waar we samen de mouwen opstropen.

 

Deze afspraak duurt meestal 3 uur en is lang genoeg om een zichtbaar resultaat te boeken.

 

Maar… voor we samen de handen uit de mouwen steken, bepalen we eerst welke plek het beste is om te beginnen met opruimen. Zo geniet je meteen na ons opruimafspraak van het resultaat.

 

Gedurende deze afspraak gaan alle spullen door je handen. Met mijn hulp bepaal je wat je houdt, wat je weggooit en wat je weggeeft.

 

Hoe ik je help keuzes maken? Dit doe ik door je vragen te stellen. Yeap, ik stel heel veel vragen. Maar dat doe ik om je te helpen om beslissingen te nemen over je spullen. Je wilt je immers omringen met spullen die uitstralen wie jij bent. Die jij leuk vindt en je leven aangenamer maken.

 

Tijdens onze opruimspraak leer ik je de fijne kneepjes van het opruimen zodat je het in de toekomst zelf kunt doen. Zo houd je je huis voortaan opgeruimd.

 

Verder kijk ik hoe jij de ruimte gebruikt. Ik neem dat mee als we jouw spullen een vaste nieuwe opbergplek gaan geven. En door mijn medische achtergrond heb ik een goede kijk op wat jouw leven en huishouden makkelijker maakt. Zo heb je na een opruimsessie met mij een opgeruimde huis waar je je bezittingen snel vindt en makkelijk opbergt.

 

Op deze manier hoef je voortaan zo min mogelijk tijd aan het huishouden te besteden. En heb je meer tijd om te genieten van de dingen die jij belangrijk vindt.

Stap 3: Evaluatie

Tijdens houd ik in de gaten hoe het opruimen je vergaat. Dit doe ik door naar je te kijken, goed naar je te luisteren, aanvoelen maar ook door te vragen hoe je vindt dat het gaat.

 

Dit doe ik om te kijken of we op de juiste koers blijven. Ook, indien nodig, onze werktempo aan te passen. En waar nodig extra ruimte te geven aan de emoties die vaak bij het opruimen naar boven komen. Want dat mag, graag zelfs. Opruimen gaat namelijk niet alleen over spullen, maar over jou. Daar ben ik dus voor. Om je tijdens je reis naar een leven met meer ruimte en rust bij te staan.

 

Verder bespreken we aan het eind van de werkafspraak hoe het vond gaan. Dit is met name na de eerste afspraak fijn om te doen. Zo weten we beiden waar we de volgende keer beter op moeten letten of anders aanpakken.

 

Op deze manier haal je zeker je einddoel: een fijne plek, aangename thuis, waar je helemaal tot rust kunt komen.

Stap 4: Hoe gaat het met je na onze laatste afspraak?

Enkele weken na onze laatste werkafspraak neem ik contact met je op om te informeren hoe het verder is gegaan met het opruimen.

 

Bevallen de nieuwe situatie, indeling of opbergsystemen je?

 

Mocht je ergens tegenaan lopen, bespreken we hoe dat het beste op te lossen.

 

Uiteraard kun je tussen onze werkafspraken contact met mij opnemen als je opruimvragen hebt.

Heb je knagende vragen?

 Neem een kijkje bij veel gestelde vragen.

Of je kunt gewoon contact met me opnemen.